نحوه استفاده صحیح سرمه

افراد زیادی هستند که دقیقاً بعد از اولین مصرف سرمه برای همیشه آن را کنار می‌گذارند و دلیل این امر استفاده نادرست از سرمه است. از دوستای عزیزی که تمایل دارند سرمه رو برای تقویت چشمشون استفاده کنند اما به دلیل ریختن سرمه زیر چشماون رو کنار گذاشتن خواهش می‌کنم این مطلب رو تا آخر مطالعه کنند.

برای مصرف سرمه به این موارد دقت کنید:

1.    کیفیت سرمه
2.    نوع سرمه
3.    جنس سرمه دان



انواع سرمه:


بسیاری از دوستان بر این باورند که بهترین سرمه موجود سرمه سنگ یا همان سرمه مکه می‌باشد، میخوام خدمت این دوستان خوبم عرض کنم که سرمه سنگ به دلیل خواص و انرژی سنگ یرمه خوبی هست اما متاسفانه دو تا نقص دارد.
?. رنگش خاکستریه و کلاً کمرنگ هست
?. به دلیل اینکه از سنگ ساخته میشه هرچقدر هم خوب آسیاب شده باشه باز هم ذرات ریزی داره که چشم رو اذیت میکنه
دومین سرمه موجود سرمه حیوانی هستش که هم تهیه‌اش سخت هست و هم به دلیل چرب بودن ریزش زیادی داره.
سومین سرمه که به نظر من بهترین هست سرمه مغزها هست که با توجه به انواع مغزهایی که استفاده میکنه اسمش هم تغییر میکند مثلاً سرمه ?مغز (شامل مغز گردو، فندق، بادام، پسته و...) و سرمه ?مغز که معمولاً از بادم فندق پسته و گردو تهیه میشه و سرمه‌های تک مغز که همونطور که مشخصه از یک مغز تولید میشه که اغلب بادوم ویا گردو هست.
 
جنس سرمه‌دان:

سومین موردی که باید یهش دقت کنید جنس سرمه دان هست
با توجه به اینکه سرمه دان‌ها با جنس‌های خیلی متنوعی تولید میشه تشخیص نوع سرمه دان مرغوب کمی سخت هست. سرمه دان‌های موجود اغلب از جنس چوب، سنگ ویا فلز برنج تولید می‌شوند. سرمه دان با جنس چوب بهترین سرمه دان هست چون الیاف چوب به راحتی زائدات سرمه روهنگام خروج میله از سرمه دان پاک می‌کنند و به شما یک سرمه صاف و بدون گرده میده علاوه براون میله سرمه دان حتماً باید از جنس چوب صیغل خورده باشه.
خوب تا اینجا یاد گرفتیم که چطور کیفیت سرمه، سرمه دان و نوعش رو تشخیص بدیم. حالا میخوام شیوه استفاده صحیح از سرمه رو بهتون آموزش بدم بزرگترین اشتباهی که بیشتر دوستان انجام میدن و باعث ریزش سرمه میشه این هست که سرمه رو مستقیم داخل سرمه دان می‌ریزند. این کار باعث میشه کلاً از خیر استفاده از سرمه بگذرید چون هم سخته و کثیف کاری میشه و هم بعد کیفیت مطلوبی بهتون نمیده. پس چه باید کرد؟!!!
راه حل خیلی ساده است.
?. میله سرمه دان رو فقط در اولین بار مصرف با یک قطره روغن بادام تلخ و یا روغن زیتون چرب کنید و خوب با دست ماساژ دهید
?. سپس میله‌ای که یک بار برای همیشه چرب شده رو وارد سرمه دان کنید و طوری اون رو داخل سرمه دان حرکت بدید و بچرخونید که مطمئن شوید همه جداره داخلی سرمه دان به روغن آغشته شده است
?. میله سرمه دان را داخل ظرف محتوی سرمه کنید و کمی بچرخانید که سرمه به میله بچسبد سپی میله را وارد سرمه دان می‌کنید و کمی حرکت می‌دهید و باز مجدد داخل ظرف سرمه می‌کنید.
?. ?تا ? بار این کار را انجام می‌دهید سپس میله را درون سرمه دان کرده و حدود ?-? دقیقاً خوب حرکت دهید (حرکت باید به صورت بالا، پایین و چرخش‌های کوچک باشد)
?. در این مرحله برای تست اینکه آیا ماساژ برای سرمه کافی بوده یا نه بایستی میله سرمه دان را روی انگشت خود تست کنید اگر گرده داشت یا دانه‌دانه بود هنوز نیاز به ماساژ دارد
?. زمانی ماساژ کافی است که خط کشده شده روی دست صاف و عاری از هر نوع ناخالصی و درست مثل مداد چشم باشد
?. این کار نهایتاً ?دقیقه زمان میگیره و به شما برای ?ماه سرمه میده
?. وقتی سرمه دان تخلیه شد فقط کافی است مراحل ?تا ? را مجدداً تکرار نمایید.
امیدوارم که اموزشم براتون مفید باشه و باعث بشه خانم‌های ایرانی بجای آسیب زدن به چشماشون با مداد و خط چشم و ریمل به سرمه روی بیارن تا هم سلامت چشمشون رو تضمین کنند و هم باعث رشد مژه و زیبایی خاص چشمانشون بشوند.

نحوه استفاده صحیح سرمه - روش صحیح پر کردن سرمه‌دان:

آیا می‌دانستید سرمه برای وضو مشکل ندارد؟
طبق فتوای آقای سیستانی داشتن سرمه در هنگام وضو مشکل ندارد زیرا سرمه به دلیل نداشتن جرم مانع رسیدن آب نخواهد بود

نحوه تشخیص کیفیت سرمه خوب:

برای تشخیص این امر کافی است کمی سرمه را در کف دست ریخته و ماساژ دهید. رنگ سرمه به هیچ عنوان با ماساژ ان پاک نخواهد شد همچنین با آب نیز قابل شستشو نیست
سرمه خوب تنها با آب و صابون آنهم به سختی قابل پاک شدن می‌باشد.
سرمه را فراموش نکن؛ زیرا باعث جلا و زیاد شدن نور چشم و رویش مژه‌ها و خوش بو شدن دهان و تقویت قوّه شهوت است

فواید سرمه چشم:
  • ـ به رشد موها کمک می‌کند.
  • ـ از ریزش اشک زیاد (از حد معمول) جلوگیری می‌نماید.
  • ـ آب دهان را گوارا می‌سازد.
  • ـ چشم را جلا می‌دهد.







دانلود فایل PDF